OBELEŽILI SMO DAN PLANETE ZEMLJE U KRAGUJEVCU I OBEZBEDILI ZVONA ZA RECIKLAŽU STAKLA

Dan planete Zemlje u Kragujevcu obeležen je najavom da će u ovom šumadijskom gradu 120 kontejnera za odlaganje staklene ambalaže biti raspoređeno na ulicama, „na dohvat ruke“ građanima i ugostiteljima kako bi doprineli smanjenju količine stakla koje završava na deponijama i tako zagađuje životnu sredinu. Zahvaljujući regionalnom projektu „Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu“ koji sprovode Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ) i NALED, zajedno sa kompanijom Sekopak, uz finansijsku podršku Apatinske pivare u desetak gradova regiona stiglo je više od 1000 ovakvih kontejnera sa ciljem uspostavljanja sistema odgovornog upravljanja staklenim ambalažnim otpadom.

 

 

Čestitavši Kragujevčanima Dan planete Zemlje, predsednik Skupštine grada Miroslav Petrašinović iskazao je uverenje da će poziv za reciklažu staklene ambalaže naići na dobar odziv među građanima. „Kragujevac je pre dve godine dodatno unapredio sistem reciklaže, kada smo na 60 lokacija u gradu postavili kontejnere za razdvajanje sekundarnih sirovina – pet ambalaže i limenki, stakla i papira. Staklo kao otpad je naš problem i pitanje sopstvene savesti za čije rešavanje nije zadužen niko drugi osim nas – Kragujevčana“, rekao je predsednik lokalnog parlamenta.

 

 

Slobodanka Cucić, menadžerka korporativnih poslova Apatinske pivare je tom prilikom izjavila: “Svojim odgovornim poslovanjem Apatinska pivara 365 dana godišnje brine o životnoj sredini i našoj planeti, a na današnji dan i putem ovog projekta slavimo planetu Zemlju u Kragujevcu i to “na sva zvona”! Želimo da stvorimo naviku kod građana i ugostiteljskih objekata da odlažu staklenu ambalažu na pravi način obezbeđujući im odgovarajuće uslove za to“.

 

 

Značajna uloga u sprovođenju projekta na terenu pripašće JKP „Šumadija“ koje će utvrđenom dinamikom prazniti kontejnere i predavati staklenu ambalažu ovlašćenim operaterima na odgovarajući tretman. Direktor JKP „Šumadija“ Nemanja Dimitrijević najavljuje da će 120 kontejnera za prikupljanje staklene ambalaže biti raspoređeno u gradskom, prigradskom i seoskom području i ističe da je pored primarnog cilja – reciklaže staklene ambalaže, važan cilj ovog projekta i edukacija građana o primarnoj selekciji otpada i zaštiti životne sredine.

 

 

Violeta Belanović Kokir, generalna direktorka Sekopaka, operatera ambalažnog otpada, navodi da su razvijene evropske zemlje krenule sa uvođenjem primarne selekcije još 1992, a Srbija tek 2010. godine. „Kako bismo dostigli nivo EU, ključno je da svako preuzme odgovornost za svoje postupke kada je u pitanju reciklaža - i institucije, i privreda, i građani. Udruživanjem možemo postići bolje rezultate i zbog toga ovaj projekat ima veću snagu, jer zajedno želimo da napravimo održiv sistem koji će primenjivati lokalne samouprave širom Srbije i regiona“, poručila je Violeta Belanović Kokir.

 

 

Slobodan Krstović, Šef jedinice za životnu sredinu NALED-a, izrazio je zadovoljstvo što će nakon Niša i Sombora i na ulicama Kragujevca građanima biti dostupni kontejneri za odlaganje iskorišćene staklene ambalaže, naglasivši da je cilj projekta da se u odabranim gradovima i opštinama poveća količina prikupljene staklene ambalaže za 20%. „Reciklažom 1t stakla može se uštedeti 40% energije i 50% količine vode koja je potrebna za proizvodnju nove staklene ambalaže, dok se zagađenje vazduha smanjuje za 20%, tako da reciklažom stakla doprinosimo realnom pozitivnom uticaju na životnu sredinu“, poručuje Krstović.

 

 

Tagovi


KAMPANJA „KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA ARSENAL FESTU
Posetioci Arsenal festa u Kragujevcu su, pored uživanja u raznovrsnom muzičkom programu, imali priliku i da se edukuju o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola u okviru zanimljivih aktivacija koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“.
„KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA SALONU AUTOMOBILA U BEOGRADU 2018.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Apatinska pivara su sada već tradicionalno u okviru kampanje Kad pijem, ne vozim“, za sve posetioce  Međunarodnog sajma automobila "DDOR BG Car Show 06", pripremili aktivacije koje doprinose podizanju svesti vozača o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

 

Apatinska pivara i ove godine podsećala vozače u Guči na odgovorno konzumiranje alkohola 

 

Guča, 14. avgust 2017. – Posetioci festivala u Guči imali su priliku da testiraju svoje motoričke sposobnosti kroz zanimljive aktivacije koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“, sa ciljem da podigne svest javnosti o važnosti odgovorne konzumacije i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

 

Ljubiteljima trube posebno su bile zanimljive aktivacije sa „pijanim naočarima“ - Mega Wire koji testira strpljenje, stabilnost i koordinaciju ruke vozača, nalaženje i otključavanje prave bravice , kao i tabla na kojoj su posetioci koristeći pijane naočare spajali saobraćajne znake.

 

Vozače je sačekao liflet na automobilima koji ih je pozivao kroz kratke vežbe testiraju svoje motoričke sposobnosti i da ukoliko su konzumirali alkohol sačekaju autobus, prošetaju, pozovu taksi ili prijatelja.

 

Kampanju „Kad pijem, ne vozim“ Apatinska pivara organizuje već desetu godinu zaredom u saradnji sa Upravom saobraćajne policije, MUP-a republike Srbije. U okviru kampanje, pivara svake godine MUP-u donira potrebne alkometre najsavremenije generacije. Do sada je donirano ukupno 95 alkometara, a tokom ove nedelje doniraće novih 10 alkometara kako bi pomogla još efikasnijem radu saobraćajne policije.

Pogledajte sve vesti