INSPIRACIJE UVEK IMAMO NA PRETEK
Apatinska pivara je osnovana 1756, kao "Carska pivara", a kvalitet se i danas kontroliše sa istom pažnjom i posvećenošću, u Pivari koja ima godišnji operativni kapacitet od četiri miliona hektolitara piva. „Samo bezbedni proizvodi mogu biti plasirani na tržište i naći put do potrošača a ’Apatinska pivara’ to potvrđuje, sada već možemo reći, vekovima. Svi zaposleni imaju ulogu u očuvanju kvaliteta i bezbednosti proizvoda koje plasiramo na tržište. Sistem kontrole kvaliteta se nadograđuje svake godine u skladu sa zahtevima tržišta, informacijama koje dobijamo od naših kupaca i potrošača i razvojem novih tehnologija. ’Apatinska pivara’ posluje u skladu sa HACCP sistemom i među prvima je u Srbiji prepoznala značaj tog sistema u očuvanju kvaliteta i bezbednosti svih procesa u pivari, obezbeđivanju dodatne edukacije zaposlenih, intenzivnoj saradnji sa dobavljačima, kupcima i potrošačima, a sve u cilju plasiranja kvalitetnih i bezbednih proizvoda na tržištu Srbije i ostala tržišta“, kaže Tanja Popović, Menadžer kontrole kvaliteta i bezbednosti hrane u „Apatinskoj pivari“.
Kako izgleda proces sledljivosti u pivari; od sastojaka do finalnog proizvoda u flaši ili limenci?
— Sledljivost za nas počinje već kod sirovina, ambalaže, pomoćnih materijala i usluga, jer sve što koristimo kupujemo samo od odobrenih dobavljača, koji su uspešno prošli proces selekcije koji podrazumeva da je roba ili usluga koju dobijamo potpuno u skladu sa svim našim specifikacijama i standardima kvaliteta. Izuzetno smo ponosni na taj sistem rada sa dobavljačima, jer oni unapred znaju koji su naši zahtevi i standardi, spremno ispunjavaju svoje obaveze, tako da u svakom momentu imamo i taj dodatni korak vezano za sledljivost.
Sledljivost je tema o kojoj svakodnevno vodimo računa – od operatera logistike koji kontroliše prijem sirovina, ambalaže, etiketa, preko kuvara u varionici, do operatera na fermentorima i filtraciji koji kontrolišu i prate procese u tom segmentu. Tokom pakovanja piva, naši zaposleni kontrolišu i unose u baze podataka jasno definisane parametre, dok se kolege u logistici bave skladištenjem i otpremom na način koji obezbeđuje da se jasno prati put proizvoda. Naravno, kroz sve navedene faze imamo dodatne kontrole samog proizvoda koje sprovode naši operateri kontrole kvaliteta u glavnoj laboratoriji, kao i u tri pomoćne laboratorije u fabrici za pripremu vode i pogonima proizvodnje i pakovanja.
Da bismo bili sigurni da nam je sistem sledljivosti operativan, sprovodimo redovne simulacije i provere, a podležemo i redovnim godišnjim kontrolama Poljoprivredne, Sanitarne i Veterinarske inspekcije. Ponosni smo na činjenicu da upravo od njih dobijamo izuzetno pozitivne komentare na postojeći sistem kontrole kvaliteta i bezbednosti hrane koji imamo u Pivari.
Koliko je zahtevno (i inspirativno) praviti toliko različitih piva, ne samo u smislu brendova već i bezalkoholnih, sa ukusima...?
— Naša industrija je izuzetno dinamična, pa inspiracije nikad ne nedostaje – zahtevi tržišta se menjaju, a naš marketing je uvek spreman za inovacije. Sa druge strane, promena uvek prija, jer kada počnete da radite na novom proizvodu i da uspostavljate kontrole uvek naučite nešto novo.
Razvoj novih proizvoda omogućava upoznavanje novih ljudi, saradnju sa dobavljačima sirovina koje nisu ranije bile prisutne u pivarstvu, mogućnost da istražujete i rešavate nedoumice deleći iskustva sa kolegama iz drugih pivara, saradnju sa institutima i drugim ustanovama koje se bave istraživanjima. „Jelen pivo“ je brend po kome nas potrošači prepoznaju, ali smo uvek spremni da uradimo nešto novo i drugačije, kako bismo ispunili želje naših potrošača i ponudili im što više različitih vrsta piva. ●
Tekst: NEVENA AZINOVIĆ