Žene koje kreiraju budućnost biznisa: Olivera Nikodijević, Slavica Radanović i Svetlana Vukelić – Apatinska pivara

Šta znaju žene o pivu i pivarstvu? U današnje vreme, reklo bi se - mnogo. Ponekada toliko da drugima prenose svoje znanje. To je jedan od razloga što top menadžment Apatinske pivare skoro polovinu čine žene. Složno sa kolegama, one su uspele da odgovore najvećim izazovima koje je kriza donela svima, i da sa zadovoljstvom zaključe: uspeli smo, pomogli drugima i sada sigurnim korakom nastavljamo da kreiramo svoju budućnost    

 

Olivera Nikodijević, direktorka marketinga za Srbiju i Crnu Goru

 

Gledajući reklame, može nam se učiniti da je pivo „muško piće“. Na koji način Apatinska pivara razbija taj stereotip?

Interesantno je da već godinama odogovaram na pitanje kako to žena može da bude direktor marketinga u pivarskoj industriji, kada je to muško piće. Moj odgovor je uvek - nije važan pol već znanje i iskustvo. Rekla bih da taj stereotip mi u Apatinskoj razbijamo na najbolji način time što je žena direktor marketinga, što pola menadžmenta naše kompanije u Srbiji i Crnoj Gori čine žene i što je mnogo mladih, pametnih i sposobnih žena na odgovornim funkcijama u kompaniji.

 

 

Šta je vas, kao ženu koja se bavi marketingom i brendovima, privuklo poslu u industriji koja se tradicionalno smatra „muškom“?

Privukla me je zapravo dinamika posla. Nema aktivnije, energičnije, kreativnije i lepše industrije od pivske. Tu se stalno nešto dešava i uvek se svodi na to kako biti bolji i kako prići potrošačima na pravi način. Tako da razumeju i zavole tvoje brendove. A brendovi, kao i ljudi, različiti su, svoji i lepi svaki na svoj način. Pravi je izazov i pravo zadovoljstvo naći način kako da se povežu ljudi i brendovi. U tome je čar. To je ta dinamika koja me pokreće kada je reč o pivu.

 

Slavica Radanović, direktorka finansija za Srbiju i Crnu Goru

 

S obzirom na to da je Apatinska pivara članica globalne pivarske kompanije i posluje i na međunarodnom tržištu, kako su iskustva sa saradnicima iz inostranstva uticala na vrednosti koje negujete u svom poslu?  

U Molson Coors-u se posebno vodi računa o inkluziji i poštovanju principa „Ljudi na prvom mestu“ kao i ostalih vrednosti koji suštinski garantuju svakom pojedincu ravnopravnost i poštovanje poslovne etike. Prednost rada kod ovakvih multinacionalnim kompanija je to što, iako smo svi različiti, delimo iste vrednosti i to nam to dodatno daje snagu. Bilo da radite za jedno ili više tržišta, u Češkoj ili Americi, Rumuniji ili Engleskoj, vrednosti su iste i za žene i za muškarce. Kada je reč o našim pivarama u Srbiji i Crnoj Gori, statistika je na našoj strani, i  kaže da imamo 43% žena u top menadžmentu. Mi smo ponosni na to.

 

 

Kako se lično zbog toga osećate, a kako vašu poziciju prihvata vaša okolina, naročito s obzirom da je reč o pivarstvu koje se tradicionalno smatra „muškim“ zanimanjem? 

 

Mislim da muškarce mogu da naučim mnogo o pivu i pivarstvu. I kada je reč o tržištu, potrošačima i cenovnim politikama ali i da im pokažem kako se idealno servira omiljeno pivo. Kada govorimo o toj temi, uvek sam spremna da razbijem predrasude. To moje kolege dobro znaju. Nažalost, u našem društvu ženama se ne daje uvek šansa da raspravljaju o tzv. muškim temama. Mi želimo da prevaziđemo te stereotipe.

 

 

Svetlana Vukelić, direktorka pravnih i korporativnih poslova za Srbiju i Crnu Goru

 

Koji su najveći izazovi sa kojima susrećete u poslovanju tokom krize izazvane pandemijom, a da li ste uspeli da ostvarite projekte na koje ste naročito ponosni?

 

Prvo što sam shvatila jeste da, koliko god vežbate za krizne situacije, nikada niste dovoljno spremni za ono što vas čeka. Pitanje je samo koliko brzo se možete prilagoditi novonastaloj situaciji, a zadatak sektora pravnih i korporativnih poslova jeste da se prilagođavanje sprovede na pravi način. Uspeli smo da sačuvamo naše zaposlene i proces proizvodnje. Brzo smo promenili način razmišljanja i planiranja, prilagodili se načinu rada koji ova pandemija nosi sa sobom, uključili smo i digitalni način rada kako bismo ostali u stalnom kontaktu sa našim kupcima, partnerima, kolegama. Pomogli smo kroz donacije zdravstvenom sistemu, našim kupcima, učestvovali u davanju predloga za prevazilaženje krize preko profesionalnih udruženja. Najveći izazov je i dalje neizvesnost vezana za ovu pandemiju. Digitalizacija bitnih procesa u okviru mog sektora je jedan od projekata koji smo realizovali i na koji sam ponosna, i srećom krenuli smo sa tim pre ove pandemije i završili taman na vreme da odgovorimo zahtevima ovog zahtevima ovog novog načina života.

 

 

Možete li, kao član top menadžementa, navesti koje vrednosti kompanije možete označiti i kao sopstvene, lične? 

 

Ponosni smo na naše vrednosti koje svi zajedno živimo na svim meridijanima gde su naše pivare. Pored toga što su nam ljudi na prvom mestu, težimo tome da postupamo odvažno i odlučno, vodimo se time da učimo svakoga dana ali volimo i da proslavimo zajedno. Sve vrednosti kompanije, samo zajedno, čine dobro jedinstvo i daju dobre rezultate. Imajući u vidu da sam pravnik po obrazovanju, još i direktor ovog sektora, ona vrednost koja mi je najbliža jeste preuzimanje odgovornosti. Druge savetujem kako da oni preuzmu odgovornost, a sebe učim da budem još odvažnija. Ponekada sam previše obazriva. Posao koji obavljam je toliko raznovrstan, da kada počne dan, često ne ide u pravcu u kom sam planirala i prilika je da se nešto novo čuje, nauči, da se o tome razmisli. Dobra organizacija i dobar tim - to je već pola gotovog posla. A izazova je toliko da vam je malo jedan poslovni život da sve segmente poslovanja upoznate u celosti.

 

Fotografije: Promo / Apatinska pivara

Izvor: Grazia.rs

Tagovi


PODRŠKA NACIONALNOM SPORTSKOM SAVEZU SLEPIH I SLABOVIDIH

PODRŠKA NACIONALNOM SPORTSKOM SAVEZU SLEPIH I SLABOVIDIH

 

Apatinska pivara podržala održavanje XVII Evropskog prvenstva u devetočunjskom kuglanju

 

 

Beograd, 29. maj 2017. – Apatinska pivara podržala je održavanje XVII Evropskog prvenstva u devetočunjskom kuglanju u organizaciji Nacionalnog sportskog saveza slepih i slabovidih. Na takmičenju koje se održava od 29. maja do 4. juna u Banji Junaković kod Apatina, nadmetaće oko 150 učesnika iz 11 evropskih zemalja.

 

Nacionalni sportski savez slepih i slabovidih osnovan je na incijativu nekoliko klubova i društava sporta i šaha slepih i slabovidih i Saveza Slepih Srbije. Reprezentacije ovog saveza učestvuju na internacionalnim prvenstvima u šahu, atletici, plivanju, kuglanju i drugim sportovima i osvajači su brojnih medalja.

 

Podrška Nacionalnom sportskom savezu slepih i slabovidih je samo jedna u nizu aktivnosti koje Apatinska pivara i brend Jelen sprovodi u cilju osnaživanja sportista sa invaliditetom.

 

Tokom meseca juna, u okviru saradnje sa Paraolimpijskim komitetom Srbije, a kroz projekat „Šampioni svaki dan“, javnosti će biti predstavljena platforma koja ima za cilj da motiviše i ohrabruje osobe sa invaliditetom kako bi se u što većem broju uključili u sport.

 

U tom cilju biće organizovani inspiracijskih događaji u gradovima širom Srbije kako bi se dodatno aktivirali i predstavnici lokalnih zajednica.

TRENINZI BEZBEDNE VOŽNJE ZA MATURANTE

TRENINZI BEZBEDNE VOŽNJE ZA MATURANTE

 

Zahvaljući MUP-u i Apatinskoj pivari, somborski i apatinski maturanti na obuci u NAVAK-u

 

Beograd, 10. maj 2017 – U okviru obeležavanja Četvrte svetske nedelje bezbednosti saobraćaja na putevima, koja traje do 14. maja, Apatinska pivara je, uz podršku opštine Apatin i grada Sombora, organizovala treninge bezbedne vožnje za sto apatinskih i somborskih maturanata koji imaju za cilj da što više punoletnih srednjoškolaca, koji poseduju vozačku dozvolu, prođe kroz treninge bezbedne vožnje, nauči da prepozna i reaguje na opasnosti tokom vožnje i stekne realno vozačko iskustvo. Realizacijom ovih treninga u centru NAVAK, Pivara je podržala sprovođenje Akcije „Matura“, koju Ministarstvo unutrašnjih poslova sprovodi uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a čiji je cilj veća bezbednost učenika završnih razreda srednjih škola.

 

Stručnjaci iz oblasti bezbednosti u saobraćaju smatraju da je najveći uzrok saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju mladi vozači preveliko samopouzdanje sa jedne strane i manjak iskustva sa druge strane. Koncept jednodnevnog treninga podrazumeva da polaznici prođu kroz niz teoretskih, ali pre svega praktičnih, vrlo realističnih situacija za upravljačem automobila. Takođe, ovaj trening je bio jedinstvena prilika da se mladim vozačima skrene pažnja da bezbednom vožnjom ne poštuju samo zakonske norme, već čuvaju sopstveni i životi drugih učesnika u saobraćaju.

 

Učenici su se složili da im je ovo iskustvo dragoceno. Rizične situacije u vožnji koje su tokom treninga iskusili u bezbednim uslovima, bile bi mnogo dramatičnije da su se desile u realnoj vožnji, naveli su maturanti, kao i da su sada daleko pripremljeniji za upravo ovu vrstu okolnosti u saobraćaju.

 

Statistika potvrđuje da se obukama ove vrste utiče na mlade vozače da se odgovornije ponašaju u saobraćaju, ređe čine saobraćajne prekršaje, a prema podacima MUP-a mladi vozači koji su prethodnih godina prošli ovu obuku nisu izazvali ni jednu tešku saobraćajnu nezgodu. U planu je da mladi vozači, punoletni srednjoškolci, iz drugih opština i gradova prođu kroz ovu obuku.

 

Uporedo sa ovom akcijom, Apatinska pivara zajedno sa Upravom saobraćajne policije, već desetu godinu zaredom realizuje kampanju Kad pijem, ne vozim“ koja uspešno utiče na svest vozača i ukazuje na značaj odgovorne konzumacije i rizike vožnje pod dejstvom alkohola. 

Pogledajte sve vesti